http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

21 Temmuz 2014 Pazartesi

HACI HASAN UĞUR


MESLEĞİ: Emekli - Çiftçi - Ozan.

SOYU: Babası; Hacı Ahmet, annesi; Kozanoğlu Aşiretinden Zarife Hanım’dır.

DOĞUMU:  1928 Yılında Maraş İli,   Elbistan ilçesinin Ambarcık köyünde doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlkokulu, Elbistan İsmetpaşa İlkokulunda okudu.
Ortaöğrenim için, Malatya’da okurken  diploma almadan ayrıldı.

MESLEĞİ:  Çiftçilikle uğraşmaktadır.

ÖDÜLÜ: 1995 Yılında Kültür Bakanlığı Halk Kültürlerini Araştırma ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Aile ve Toplum” konulu yarışmaya katıldı. “Aile ve Vatan” adlı şiiriyle yarışmada birinci seçildi.

MEDENİ DURUMU: Yedi oğlu, dört kızı 41 torunu bulunmaktadır.

ESERLERİ

1. Bir Sevda Saçtım Söğütlü’den,
2. Şardağı’ndan  Bad-ı Saba. 

-----------------------------------------------------------------

şiiri

1.

SON  POSTA

Sayın Mehmet Göçer'e İthaf

Göçer’im lütfedip beni sorana
Artık yazamıyor hasta dersiniz
Mazlumu eziyor zalimin zulmü
İşte hep bu yüzden yasta dersiniz

Aklını kaybetmiş zekâsı duruk
Ne bir cübbe giydi ne takke sarık
Tekeri patlamış kanadı kırık
Konup kalkamıyor piste dersiniz

Fayda etmez imiş kızı karısı
Haktan başka yalan imiş gerisi
Onun arz ettiği cennet hurisi
Gözü yoktur başka süste dersiniz

Ölene ağlayıp bağırıyorlar
Hala bir taraftan doğuruyorlar
Sırası geleni çağırıyorlar
Gözü yolda kulak seste dersiniz

Ecelin affı yok bakmaz kusura
Gitsen de bulacak Şam'a,  Mısır'a
Eğer sorarlarsa kaçıncı sıra
Daha asılmadı liste dersiniz

Mahkeme-i Kübra seni celp eder
Haksızlar haklının hakkını öder
Muhakkak dünyaya gelenler gider
Böyle ayarlamış usta dersiniz

Vasiyetin dilaltında saklıyor
Bazen konuşuyor bazen tekliyor
Yasin okuyacak hoca bekliyor
Kefen hazır suyu tasta dersiniz

İyilik yap  kötülükler ne diye
Dostla helâlleşmek büyük hediye
Haklarını helâl etsinler diye
Mesajlar yolluyor dosta dersiniz

Hafazalar defterine bakınca
Günah sevap göz önüne çıkınca
O mahşer yerine duman çökünce
Uğur'da kalmasın siste dersiniz

------

2.

gel dedi geldim
git dedi gidiyom

Yürü dünya yürü vefan yoğumuş
Nanın yiyip suyun içtim gidiyom
Düşmüşüm ağına cefan çoğumuş
Dün gelmiştim bugün uçtum gidiyom

Bunca yıl seninle geldik yüz yüze
Ömrümü çürüttüm on metre beze
Anladım ki senden vefa yok bize
Daimi mekana göçtüm gidiyom

El bağlayıp boyun büktüm hu diye
Nesnem yoktur kine edem hediye
Rabbim günahımı affetsin diye
Ellerim semaya açtım gidiyom

Nice nice dağlar dereler aştım
Bazan emekledim bazan da koştum
Bazan da şeytanın ağına düştüm
Sevap ektim günah biçtim gidiyom

Çekilip gideni gözlerin görsün
Farkında değilsen doğuştan körsün
Birazda gününü varisler görsün
Neyim var neyim yok saçtım gidiyom

Hayata küsüp te eyleme kuşku
Bir tek mezar ile değiştim köşkü
Ana aşkı vatan aşkı dost aşkı
Ben bu deryaları geçtim gidiyom

Acep uğurumu alır mı tasa
Allah bir diyenler düşer mi yasa
Kimi İsa dedi kimi de Musa
Bense Muhammed’i seçtim gidiyom

Hacı Hasan Uğur

-----


3.

TEZ GEL

Sakın söz verip de bekletme beni
Alevlenen kalbim çürümeden gel
Kimseler görmesin gizle sen seni
Komşunun köpeği üremeden gel

Sen bir tabip olsan dert bilemezsin
Kalbimin sesini dinleyemezsin
Yoksa sevdiğimi anlayamazsın
Gözümdeki yaşlar kurumadan gel

Badeler yerine zehir içirme
Can bülbülü kafesinden uçurma
Gençliğinin kıymetini kaçırma
Eğer geleceksen karımadan gel

Dizi dizi dertler bekler sırada
Sevgimize engeller var arada
Ben giderim sen kalırsan burada
Tren istasyondan yürümeden gel

Uğur der ki tez gel kalma yasımda
Yüzde elli can var iken sesimde
Bir Fatiha oku son nefesimde
Ecel gözlerimi bürümeden gel

Hacı Hasan Uğur

-----

4.

ATALARIN SÖZLERİ

Öbür  dünyanın yanında
Bu dünya bir fener imiş
Durma yokmuş bir anında
Ne söner ne diner imiş

Burayı baki sananlar
Gelip bu yurda konanlar
Emanet ata binenler
Yarı yolda iner imiş

Nerde beyler nerde hanlar
Hani nerede o canlar
Ömür boyu yanan mumlar
Bir üfrükle söner imiş

Memnun değilse halından
Çektiği kendi dilinden
Yolcu şaşarsa yolundan
Ta bağdattan döner imiş

Dostun iyisini ara
Kötü ise açar yara
Bir kurunun yanı sıra
Yaş olan da yanar imiş

Sarıl mazlum duasına
Düşme zalim belasına
Şahin kuşun yuvasına
Kel kargalar konar imiş

Aldanma dünya süsüne
Düşürür seni yasına
Ticaretin arkasına
Zarar gelip siner imiş

İster erkek ister bayan
Kalmamıştır hatır sayan
Kendi suçun tanımayan
Başkasını kınar imiş

Uğur der bizdedir hata
Geçti hayat yata yata
En sonunda tahta ata
Her yaşayan biner imiş

H. Hasan Uğur

Hiç yorum yok: