http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

HAFIZ RAHMİ

KİMDİR: Hafız - İlim Adamı - Ozan 
MESLEĞİ: Ozan

ASIL ADI: Asıl adı Mehmet Konak’tır.

SOYU: Hıraoğullarındandır.

DOĞUMU:  Maraş İli, Afşin İlçesinin  Arıstıl (Bakraç)    köyünde 1904 yılında  doğdu.

A’MA: Daha öğrenime başlamadan  gözleri görmez oldu.
  
ÖĞRENİMİ: Dokuz yaşında medreseye başladı. Kendisi gibi ama olan Rüştü Efendi’den Kur’an dersleri alarak hâfızlığını tamamladı.

SIFATI: Şiir yazdı. Hâfız Rahmi adıyla tanındı.

FAKİR: Yaşamı boyunca fakirlikle savaştı.  

ÖLÜMÜ: Vefat tarihi, 1964 yılıdır.

------------------------------------

şiiri

1.

Salınma Göz Olur

Gönlü düştü bu aşıkın o yare
Sandım o yar gonca gülün destesi
Bir bade nuş edüp düştüm bu zara
Gece gündüz oldum aşkın hastası

Dertli hallerimi kimse bilmeye
Çok çalıştım yar yoluna ölmeye
Eğer emrederse gidip gelmeye
Ben olayım o ellerin postası

Salınma sevdiğim sana göz olur
Rahmi duyar alemlere söz olur
Ankara İstanbul versem az olur
Daha vardır yüz bin lira üstesi

-----

2.

NASİHAT

Büyüklenme zevaldandır,
Kulsun aslın turaptır ha
Nefsin hay, ruhun sendedir,
Son ahirin haraptır ha

Ne altta kal, ne ol aşman,
Dilersen olmamak pişman,
Nefsin sana büyük düşman,
Bu bir hükmü kitaptır ha

Şefaat yok, simi zerden,
Kuvvet al bir desti pirden,
Zuhuret aşmaz kaderden,
Olan her şey icaptır ha

Kardeşlerim olman gafil,
Olmadı ilmiyle amil,
Bu sözüm cümleye şamil,
Düşünmezsen azaptır ha

Kader bilmekte ender ol
Fedakârlıkta önder ol
Rahmi gibi kalender ol
Saadet bir seraptır ha


-----------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: