http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

14 Temmuz 2014 Pazartesi

MEHMET AKSU


 Ozan - Bürokrat.
                     
 DOĞUMU: Maraş'ın  Dereli Köyünde  1962 yılında doğdu.



ÖĞRENİĞMİ:  İlk okulu, Merkez Dereli Köyünde, ortaokulu:  Pamukkale’de, LİSE: liseyi, Tarsus’ta  okudu.  

ÜNİVERSİTE: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İktisat bölümünden mezun olduktan sonra Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Pedagojik Öğretmenlik Formasyonu eğitimi aldı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bölümünde “Ceza İnfaz Kurumlarında Personel Sorunları’’ tezi ile  aynı üniversitenin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünde “ Çocuk Suçları ve Çocukları Suça İten Sebepler” tezi ile  yüksek lisans mezunu   oldu.

EDEBİ HAYATI: Yazı hayatına  Maraş’ta yayınlanan gazetelerde başlayan Aksu’nun    şiirleri, çeşitli  dergilerde yayınlandı.

PROGRAM YAPTI: Hisar TV, Yaprak TV ve Kanal 5 Televizyonlarında programlar yaptı.

GÖREVİ: İnebolu M Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurum’unda İdare Memuru olarak başladığı memuriyete, Gaziantep ve Midyat cezaevlerinde Müdür olarak devam etti ve 2004 yılın- dan itibaren de Erzurum Ceza İnfaz Kurumları Personeli Hüseyin Turgut Eğitim Merkezinde Müdür/Öğretim Görevlisi olarak görev yaptı.

ÖDÜLLER: Şiirlerinin yanında beste çalışmaları da olan Aksu, kompozisyon ve şiir yarışmalarında ödüller aldı.

ESERLERİ
    1. Sevdamın Yurdu,
    2. Başka Dağlar Var,
    3. Gönüllerin Budak Gülleri, 
    4. Temmuz Güneşi.

ARAŞTIRMA
a. Caza İnfaz Kurumlarında Personel Sorunları,
b. Çocuk Suçları ve Çocukları Suça İten Sebepler.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 ŞİİRİ
1.Demezler mi

Hep böyle mi solar
Koklanmaya kıyılmayan güller
Böyle mi ağlar gökyüzü
Bulutlar ışık salmayınca

Sonra demezler mi
Kokunu özünü bıraktığın
Evvelki sevgilin nerede
Öldü mü ki sanki
Yoksa amin demezdin başkasına

Demezler mi
Aleme söylese inanmazdım
gözlerimle görmesem
Şerefli yaşamak
İhanete kapalı taraf olmaktır
Sen yaşamın neresindesin

Demezler mi
Servetle göz boyayanlara
Öze gücün yetmeyecektir
Kurşunlar bulutları silene dek
Tuh senin yüzüne
Ar nedir anı nedir
Namus nedir sevda nedir
Söyle bakim demezler mi

Mehmet Aksu (Sevdamın Yurdu - Dolunay Yay.K.Maraş/ 1999)


-------

2.

Ahşap Evin Kızı


Çıkmaz sokağın ahşap evi
Hala pencereni siliyor mu mavi gözlü kız
Süpürüyor mu bahçeni
Suluyor mu çiçeklerini
Yoksa beni bıraktığı gibi birden
rüzgarlı bir günde
Seni de mi terketti karanlıkta gizlice
Doğduğu evden ilk aşkından
Kaçırdılar mı uzaklara
Kilitlendin mi tahta kapı
Geceler boyu ben bekledim onu
Bahtım dedim durdum önünde
Çiçekler son defa sulamadı mı sizi
Göz yaşı düşmedi mi yapraklarınıza
Şahit olmadın mı ahşap ev
Sokak lambası yanmadığı zaman
Bizim günümüz olurdu ya
Olanlara inanamıyorum Dönerse söyleyin bir daha girmesin rüyama
Rüyamda da terk edip
Aynı acıyı tattırmasın bana

Mehmet Aksu

(Sevdamın Yurdu - Dolunay Yay.K.Maraş/ 1999)

-------

3.

Yokluğunda


Odamda ranzama uzandığım zaman
Bağın yamacında, ormanın içine kurulmuş
bir ev gözükür
Seni görmüşüm gibi ona bakarım hep
Yağmur yağdığı zaman

Toprağın kokusunu çekerim içime
Seni koklamışım gibi gelir bana
Kar yağdığı zaman Beyazlar içinde gelin olmuş gibi gözükür ev,
Hayallerimi süsler anılarımı tazeler
Gelinlik içerisinde seni saramamanın
Üzüntüsü içindeyken
Penceremin camları nemlenir birden
Gözükmez olur ev
Silerim arkalı önlü acilen faydasız
Balkona dikilirim
Seni bekler gibi sabırsızlanırım
Sis kaplar göremez olurum burnumun ucunu
Derince of çekerim
Patlamaya hazır yüreğimi
Yokluğuna gömerim
Rahmetler okur seni her gün
İlk günkü gibi anarım



Mehmet Aksu (Sevdamın Yurdu - Dolunay Yay.K.Maraş/ 1999)

 -------
4.

Türkmen Kızı



Atına binmiş te yular elinde
Yüklemiş çadırı yayla yolunda
Oniki belik var saydım belinde
Türkmen kızı göç ediyor dağlara

Dağlara dağlara uca dağlara
Üzüm yeter ise gelmez gibi bağlara

Kaval sesi koyunlara seslenir
Koca dağa sırrın verir yaslanır
Gider gelir yaylalarda süslenir
Türkmen kızı göç ediyor dağlara

Kuzey yamaçlarda karlar erimez
Rüzgar eser de çadır kurulmaz
Çoban kızı koyun sağar yorulmaz
Kirmen elde saçılıyor dağlar

Dağlara dağlara ahır dağlara
Üzüm yeter ise gelmez gibi bir daha


Mehmet Aksu (Sevdamın Yurdu - Dolunay Yay. K. Maraş  / 1999)

-----------------------------------------------------------------------------------------------
NOT: Şiirler, şairin 92 şiirinin yer aldığı

KAYNAK

sitesinden alınmıştır.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: