http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

5 Temmuz 2014 Cumartesi

MEHMET DOBOĞLU


MESLEĞİ: K. Maraş Kent Konseyi Başkanı,
Araştırmacı Yazar - Eğitimci

DOĞUMU: 1958 yılında Maraş’ta doğdu.

ÖĞRENİMİ

LİSE:  Maraş Ticaret Lisesinden 1977 yılında mezun oldu.

ÜNİVERSİTE: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünü,  1980 yılında tamamladı.

1981 yılında öğretmenliğe başladı.

MUHABİR:   Gazeteciliğe, Zaman Gazetesinde fahri muhabir olarak 25 yıl önce başladı.
Çeşitli yayın organlarında fahri olarak eğitimle ilgili programlar yaptı. Yine bir çok yerel gazetede yazıları yayınlandı. Dergilerde Maraş tarihi mekanları ile ilgili yazıları yer aldı.
Yayınlanmış ve yayınlanmaya hazır kitapları var.

Sivil toplum örgütlerinde görev aldı.

ŞİMDİ: Kent Konseyinde Yürütme Kurulu ve Eğitim Komisyonu Koordinatörlüğü yapıyor.
Mehmet Doboğlu; “Yerel gazetelerde yerel konuları yazarsanız çok okunur. Bir de eleştiri yazıları ses getirir. Ancak ben yazılarımda eleştirel yazı yazmak yerine, doğru nasıl olur yol gösterdim. Bir de kısa yazılar çok okunuyor, bu da toplumunun okumaya meyilli olmayışından kaynaklanıyor. Yani insan yazıda kendindein bir şey bulduğu zaman ilgi ile takip ediyor diyebilirim.
“ Ben günümüz gençliğini anlamada zorlanıyorum. Çünkü okumuyorlar. Onlar okudukları tek şey okul kitapları, onları da sınav için okuyorlar. İstisna var, onlar da tepki vermiyor. Dolayısı ile gençlerden ben bu manada olumlu, ya da olumsuz tepki almadım. Yani okumadıklarını düşünüyorum.”diyor.

ESERİ:  Tanı - 1986.


------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: