http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

8 Temmuz 2014 Salı

NİYAZİ CAN - PROF

Akademisyen

DOĞUM YERİ: Maraş’ta 1956  yılında doğdu.

ÖĞRENİMİ: 1976  yılında bitirdiği  K. Maraş Eğitim Enstitüsünden sora, Ankara Üniversitesi, Eğitim Yönetimi T.P.ve Ekonomisi bölümünden 1979 yılında mezun oldu.


ALANI: Eğitim Bil.- Eğitim Yönetimi Teftişi   Planlaması ve Ekonomisi

ŞİMDİKİ GÖREVİ: Maraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı

YABANCI DİLİ:  İngilizce (Doçentlik dili 70)

TECRÜBE: 38 yıllık  Devlet Görevinde 29 yıl  yöneticilik yaptı.

YÖNETTİĞİ TEZLER: Sınıf, okul ve eğitim yönetimi,  Türk Milli Eğitim Sistemi ve sorunları, eğitim öğretimde liderlik konularında toplam;   19 Lisansüstü düzeyde tez yönetti.

SEMİNER VE

KONFERANSLARI

Türkiye’de ve yurtdışında,

a. Öğretmen nitelikleri,

b. Eğitimde kalite,

c. Bilgi toplumu ve eğitim,

d. Öğretmen ve yönetici yetiştirme,

e. Etkili iletişim ve yönetim,

f. Etkili eğitim yönetimi,

g. Sınıf yönetimi,

h. Zaman yönetimi,

i. Gençlik sorunları konularında, toplam 35 seminer, konferans ve bilimsel toplantıda görevler aldı, konuşmalar yaptı.

ÜYE:  6 Sempozyum ve kongrede düzenleme kurulu veya bilim kurulu üyeliği yaptı.

HAKEM:  Halen 6 Bilimsel hakemli dergide hakemlik yapmaktadır.

ESERLERİ

A.  BİREYSEL   KİTAPLARI

1. Türk Cumhuriyetleri Uyruklu Öğrencilerle İlgili Kurumlarda Örgütsel Göstergeler  - 1999, .

2. Eğitim Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi – 2005,

3. Öğretmen Liderliği  -  2009.

Bunlardan başka, ortak yazarlı 6 kitabı var.

B. MAKALELERİ: Ulusal ve uluslararası düzeyde toplam 39 bilimsel makalesi yayımlamıştır.

C. BİLDİRİLER: Alanında ulusal ve uluslararası bilimsel sempozyum ve kongrelerde sunulmuş ve yayımlanmış 18 bildirisi bulunmaktadır.

ÖĞRENİM VE AKADEMİK DURUMU  


Derece

Bölüm/Program

Öğretim Kurumu

Yıl
Önlisans
Sınıf Öğretmenliği
Kahramanmaraş Eğitim Enst.
1976
Lisans
Eğitim Yönetimi T.P.ve Ekon.
Ankara Üniversitesi
1979
Y.Lisans
Eğitim Yönetimi ve Teftişi
Ankara Üniversitesi
1982

Doktora
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi

Hacettepe Üniversitesi

1994

Yrd. Doçentlik
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi

Erciyes Üniversitesi

1995-2005

Doçentlik
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi

Erciyes Üniversitesi

2005-2011

Profesörlük
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi

Erciyes Üniversitesi

2011-2012

Profesörlük
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
2012-

AKADEMİK VE İDARİ GÖREVLER
Görev Unvanı
Görev Yeri
Yıl
Sınıf Öğretmenliği            ve Müdür Vekilliği
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne Bağlı İlköğretim Okulları

1976-1980

Sınıf Öğretmenliği
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Mamak İlçesi Kutludüğün Kasabası İlköğretim Okulu

1980-1984
Şube Müdürlüğü
Milli Eğitim Bakanlığı Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
1984-1995
T.C. Londra Büyükelçiliği Eğitim Müşavir Vekilliği

Londra Büyükelçiliği

1991-1992
Öğr Üyeliği (Yrd. Doç.Dr.)
Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü
1995-2005
Bölüm Başkan Yrd.
ABD Başkanlığı
Erciyes Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi ABD

1995-2006
Dekan Yardımcılığı
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi
2002-2005

Bölüm Başkanlığı
Eğitim Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü

2006-2009

Öğr Üyeliği(Doç. Dr.)
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
2005- 2011

Yönetim Kurulu ve Fakülte Kurulu Üyeliği

Eğitim Fakültesi

2006-2009
Yönetim Kurulu Üyeliği
Develi Meslek Yüksek Okulu
2007-2009
Yönetim Kurulu Üyeliği
Erciyes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi (ERSEM),
2005-2010
Yönetim Kurulu Üyeliği
Türk Dünyası Araştırmaları Merkezi
2009-
Yönetim Kurulu Üyeliği
İletişim Fakültesi
2007-
Senato Üyeliği
Erciyes Üniversitesi
2010-
Enstitü Müdürlüğü
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2010-2012
Dekan
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
             2012-
Üniversite Senato Üyeliği ve Üniversite Yön. Kurulu Üyeliği

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

             2012-



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Cep Tel : 0533 7494336

Üniv.Tel   : 0344 4191360/1361
Telefon 0344 280 13 00


-------------------------------------------

Hiç yorum yok: