http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

5 Temmuz 2014 Cumartesi

NUSRET ALPEREN

Yazar - Eğitimci -Öğretim Görevlisi.

DOĞUMU:  Maraş'ta 1944 yılında dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ

İLK-ORTA:  İlk ve orta öğrenimini Maraş’ta tamamladı. 

LİSE: Gaziantep İlköğretmen okulunu bitirdi.

ÜNİVERSİTE

1. Gazi Eğitim Enstitüsünde, Pedegoji
2. Ankara Üniversitesinde, psikoloji ve rehberlik,
3. Gazi üniversitesinde, Türk dili ve edebiyatı, oku. 

TEZ: Yüksek lisan tezi olarak, "Okuma yazma eğitim metodolojisi",

DOKTORA: Doktora olarak da "okuduğunu anlama" tezi.

GÖREV

a. Öğretmenlik,
b. İlk öğretim müfettişliği,
c. MEB teftiş tahkikat şube müdürü,
d. Eğitim enstitüsü öğretmenliği, 
e. Matbaacılık ve gazetecilik, 
f. Talim Terbiye K. Başkanlığında; Kurul Uzmanlığı, 
g. Abant İzzet baysal üniversitesinde öğretim görevlisi iken Dr. unvanı ile emekli.


Mesleki konularda ve ilköğretim için ders kitapları hazırladı.

------------------------------------------------------------

Yazar Mehmet Alperen Nusret Alperen hakkında şöyle diyor: 
"Nusret Alperen zor şartlar altında okuyarak bu noktaya geldi."
------------------------------------------------------------


ESERLERİ

1.     Türkçe Bilmeyenlere Türkçe Eğitimi,
2.     Teftiş Rehberi,
3.     Hayat Bilgisi 1, 2, 3,
4.     İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy,
5.     Öğretim Metotları ve Uygulama,
6.     Türkçe,
7.     Türk Dili ve Edebiyatı,
8.     Güzel Konuşma ve Yazma,
9.     Öğretmen Kılavuzu,
10.   Bindik Bir Alâmete,  İndik Bir Alâmete - 2006’dir.


------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: