http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

OZAN BULUT


Ozan.
Asıl adı: Bahaeddin Bulut olan ozan,

 DOĞUMU: 1957 Yılında,  Maraş’ın Elbistan İlçesinin Büyükyapalak Kasabasında  doğdu.

ÖĞRENİMİ:  İlkokulu Kasabasında, ortaokulu ve liseyi  Elbistan’da bitiren Ozan Üniversiteyi tamamlamadan ayrıldı. 

EDEBİ HAYATI: Yerel radyolarda ve TV. kanallarında  Ozanlar Diyarı adı ile programlar yaptı.
Ozan Aile:

MEDENİ HALİ: Evli, 3 çocuk, 6 torun sahibi.

OZANLAR*: Sütçü İmam Çeşmesinin hemen altındaki
(İmam'ın ilk kurşunu atarak kentin kurtuluşu için ilk adımı attığı yer burası) bürosuna giriyorum.  Yine her zaman ki gibi burası ozanlarla dolu. Selam veriyorum. Ozanın biri sazı alıyor. Sazı, iyi değil ama deyişi güzel. Diğeri onu (yalandan da olsa) fırçalıyor. Sazı kendi kapıyor. Hem çalışı güzel, hem de deyişi güzel.
Ozan Bulut’tan,  daha önce  söz aldığım şiirleri istiyorum. Ozan fotokopisini veriyor.
Benim arkadaş nerede, diyorum Ozana. Ozan, kimi sorduğumu anlıyorum. (Öksüz Ozan'ı soruyorum.) Dün beraberdik. Bir ulusal tv. kanalı çekim yaptı, diyor. 

ÖLÜMÜ: Yaz- 2013 (1)  

----------------------------------------------------------------

şiiri
-------
1.
SEVDİĞİM

diz çökmedim namertlerin yerinde
elinen hatırla beni sevdiğim
yürümedim yalakanın yanında
yolunan hatırla beni sevdiğim

karşımda duruyor nazlı gelinim
vallahi o yüzden senin delinim
nerde dalgalansam ora yürürüm
alınan hatırla beni sevdiğim

hainler bıçağı sırtımdan vurdu
sızım altaylardan tunaya vardı
feryadımız arş ı alayı sardı
dilinen hatırla beni sevdiğim

ozan bulut dağlarına bir çıksam
boz atın üstünde ovaya baksam
çakalların inlerini hep yaksam
külünen hatırla beni sevdiğim

ozan bulut

---------

2. kanayan yara
  
vatanımın dört yanından kan akar 
kanayan yarayı saralım gardaş 
hainler toplanmış hep bizi yakar 
bunun hesabını soralım gardaş 

akan kanlar gardaş kanı bilesin 
mazlumun gözyaşın varıp silesin 
ancak allah vatan için ölesin 
sen bir koçyiğitsin görelim gardaş 

erzurum dadaşım maraşlı edem 
nene hatun ebem sütçü imam dedem 
kökümüz oğuzdur soyumuz adem 
türkoğlu türksün sen erelim gardaş 

ozan bullut bir kum tanesi bile 
verilmez vatandan düşmana hele 
hergün yüklenirim mızraba tele 
bu vatan bölünmez derelim gardaş 
--------

3. kurban olmam mı ben

ehlibeyttir onikimam bize yar 
kurban olmam mı ben kurban olmam mı 
ali'nin elinde çatal zülfikar 
kurban olmam mı ben kurban olmam mı 

gerek yok insanlarda kahire 
elbet bir gün göçecektir ahire 
efendimin sırtındaki mühüre
kurban olmam mı ben kurban olmam mı 

omar osman ebubekir'i ali 
cafer tayyar hasan hüseyin veli 
mümin olanlardır yolunda deli 
kurban olmam mı  ben kurban olmam mı 

ozan bulutuma vermeyin zahmet 
isa, musa, davut etsinler himmet 
en son gelen peygamberdir muhammet 
kurban olmam mı ben kurban olmam mı 

 --------

4.  muaf tutarım  (son şiiri) 

insanların çoğu bencil yaramaz 
muhammet ali’yi muaf tutarım 
işi düşmeyince beni aramaz 
evliya veliyi muaf tutarım 

menfatina karşı çık ta gör onu 
bir yanı insandır şeytan bir yanı 
yoktur onun bilmediği bir konu 
mezzubu deliyi muaf tutarım 

güzel bir sedayla kuran okuyan 
harflerini ilmek ilmek dokuyan 
ilk ezanla bülbül gibi şakıyan 
bilal i  köleyi muaf tutarım 

ozan bulut nefsim içime akmış 
şimşekler beynimde gözümde çakmış 
şeytan bile ondan elini çekmiş 
mezarda ölüyü muaf tutarım 
-----

5. hakbirsin


onsekizbin alem senin için yar 
hakbirsin muhammet erre sulullah 
sen olmazsan cihan bize dar 
hak birsin muhammet erre sulullah 

hakkın sırrı ile bezensin yollar
açılmıyor sensiz bu gonca güller 
selavat getirin inan kullar 
hak birsin muhammet erre sulullah 

sensin bütün peygamberlerin başı 
dünyalara doğar nurdan güneşi 
olamaz benzeri bir daha eşi 
hak birsin muhammet erre sululah 

son peygamber olup bize kalansın 
kendi ümmetini iyi bilensin 
ozan bulut tavaf etsin dolansın 
hak birsin muhammet erre sulullah

 --------------

6. bağlamışlar

bağlamışlar çözülmüyor dilimi 
konuşmuyor laldır bu gece bugün 
kelepçeyle kilitlemişler elemi 
muhabbeti kaldır bu gece bugün 

ufak ufak dua etsin erenler 
yolumu beklesin yiğit yarenler 
allaha vatana canını verenler 
kavuşmazlar ölüdür bu gece bugün 

beynimize kan sıçradı çözülmez 
bolşevikler dağda boşboş gezilmez 
çol çocuk yaşlılar böyle ezilmez 
dostalarıma bildir bu gece bugün 

ozan bulut derviş oldu sıradan 
bizlere yardımcı yüce yaradan 
emir verin emir bize karadan 
mehterimi çaldılar bu gece bugün

 ------

7. tuzak 

tuzak kurmuşlar yoluna 
şereflidir ölüm benim 
madalyon takın oğluma 
şereflidir ölüm benim
  
feryadı göğe ulaşır 
gerideki kalanların 
guzular gibi meleşir 
gerideki kalanların 

amenna şehitler ölmez 
zannetme ki geri gelmez 
bunu ebu cehil bilmez 
şereflidir ölüm benim 

kahbece tuzak kuruyor 
gelen geçene ürüyor 
mehmetim hesap soruyor 
şereflidir ölüm benim 

bulut şehit olamadım 
vatan için ölemedim 
şehit için ağlamadım 
şereflidir ölüm benim 

yurdun heryanı kan gölü 
bakın başbağlar kan gölü 
tuzak kurmuş soysuz dölü 
akar babaların seli

akar anaların seli 
şereflidir ölüm benim

 - -----

8. dolandım
  
senin için dünyayı 
dolandım nazlı gelin 
üç kıta viyanayı 
dolandım nazlı gelin vay 

dolandım ben dolandım 
al kanlara bulandım 
ite dalanmaktansa 
çalılar dolandım 

dünyaya diz çöktürem 
burçlarına diktirem 
yakasına taktıran 
seni be nazlı gelin 

sevdiğim al bayrağım 
kurbandır sana canım 
şerefim benim şanım 
sensin be nazlı gelin 

ozan bulut tek çare 
kavuşmaktır o yare 
dünyayı kare kare 
dolandım nazlı gelin

 ----

9. güldürmedin yüzümü (1)

zalim felek güldürmedin yüzümü 
sefalete dalan ele ne deyim 
ben bu mihnetleri satın almadım 
aldığım havale çile ne deyim 

ekmeğimin tuzu yoktur el gibi 
akar gözlerimin yaşı sel gibi 
ayaklar altında kaldım yol gibi 
sevdiğim halimden bile ne deyim 

gözlerimin yaşı akıp dinmiyor 
kalbimdeki hicran od'u sönmüyor 
hiç kimse kimsenin derdini bilmiyor 
bülbülün figanı güle ne deyim 

deli gönül yaylalarda gezerken 
nerde güzel varsa onu sezerken 
yelken açıp deryalarda yüzerken 
çevirip girdabı göle ne deyim 

garip süleymanım yolundan 
hakkın kelamını kesme dilinden 
bana derler birşey gelmez elinden 
fakirlik başıma bela ne deyim

 --------         

10. bilmem
  
felek aldı devranımı demimi 
kimlere gideyim imdada bilmem 
aşkın deryasına saldım gemimi 
silkinip çıkmaya bir ada bilmem 

cennetin güllerin dermiş var mı ola 
hakkın cemalini görmüş var mı ola 
dünyada murada ermiş var mı ola 
hele ben ermedim murada bilmem 

gevherim çağırır yaradan nazir 
yetiş imdadıma hazreti hızır 
biçildi kefenim cenazem hazır 
kazıldı mezarım nerede bilmem 

------------------- 

11. bölemezsin 
bu vatanı bilesin 

ademden yafesten soyu türklerin 
orta asyadır öz vatanı mertlerin 
atası ecdadı türktür kürtlerin 
bölemezsin bu vatanı bilesin 

sen alevi sen sunnisin diyenler 
kardeş kardeşe düşman edenler 
sizi doğurduğuna pişman gidenler 
bölemezsin bu vatanı bilesin 

sonunda düşürdün kardeş kardeşe
kahramanmaraşı verdin ateşe 
vatanı rusyaya kalktın peşgeşe 
bölemezsin bu vatanı bilesin 

ozan bulut mazlumların ahı var 
gel barışla yaklaş yaraları sar 
iki cihan da olacaktır size dar 
bölemezsin bu vatanı bilesin 

-----

12. CEYLANIM

CEYLAN GÖZLÜ GÜZEL BENDEN YÜZÜNÜ
ÇEVİRME NE OLURSUN GEL ACI BANA
BENDEN YANA OLAN VİCDAN ÖZÜNÜ
DEVİRME NOLURSAN GEL ACI BANA

BANA TEK VURMAYAN BİR SEN KALMIŞTIN
GİRİP KÜÇÜK YÜREĞİME DOLMUŞTUN
GELİP BÜTÜN ACILARI SİLMİŞTİN
YARIM KOYMA ÖLDÜR BENİ YAVURMA

FERHAT OLUP ŞU KAYALARI DELDİM
DERDİNLE SAÇIMI BAŞIMI YOLDUM
MECUN OLDUM YANDIM ÇÖLLERDE KALDIM
KAVURMA NOLURSUN GEL ACI BANA

İNCE KEMER BAĞLAMIŞSIN BELİNE
ÇEVİR DE BAŞINI BİR BAK DELİNE
BULUT EMEĞİMİ POYRAZ YELİNE
SAVURMA NOLURSUN GEL ACI BANA
 * Bu anektod, 31 Ocak 2013 günü Ozan Bulut'un bürosunda geçiyor. 

----------------------------------------------------------------

(1)  "İçli biriydi diyor arkadaşı bir ozan. Hanımından ayrı yaşıyordu. Muhtaçtı. Derdini söylemezdi. 2 ton odunum var al dedim.  Almadı. "
(2) Sanırım bu şiir ozanımızın babasına ait. Bana verdiği şiirin yazılı olduğu deftere karışmış  olabilir. -------------------------------------------


Hiç yorum yok: