http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

19 Temmuz 2014 Cumartesi

ŞEREF TURHAN

Ozan - Yazar.
DOĞUMU: 1934 Yılında  Maraş’ta doğdu.


ÖĞRENİMİ:  İlk, orta ve lise tahsilini doğduğu kentte tamamladıktan sonra, Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümünde  okudu. 

ÇALIŞTIĞI ALANLAR:  Ankara Devlet Konservatuarı Tiyatrosunda bir müddet çalıştıktan sonra, İstanbul’da iki gazetede çalıştı.

BASIMEVİ KURUYOR: Maraş’a döndü ve kendi soyadını taşıyan Şeref Basımevini kurdu. Edebiyata  da yer verdiği  Işık Gazetesini  başarılı bir şekilde ölümüne kadar yayınladı.   Ölümünden sonra oğlu Özden Basımevini devam ettirmektedir.

TANITIM: Şehrin kültürüne ağırlık verdiği Işık Gazetesini  Maraş’ın tanıtımı için kullandı.

YİNE MUHABİRLİK. İnsanlarımızın aydınlatılmasına önem veren yazar, Basımevi ve gazeteciliğin yanı sıra  2 ulusal gazetenin, 1' TRT olmak üzere 2 televizyon kanalının muhabirliğini üstlendi.

MERAKI:  Güzel giyinen,  güzel konuşabilen insandı.  Şiirleri, genelde aşk ve sevda üzerine kurulu idi. Düşündürücü şirler de yazdı.

EDEBİ HAYATI: Şiir, günlük, deneme ve hikayelerini; Varlık, Pazar Postası, Dost, Yeditepe, Türk Dili, Çağrı ve Türk Sanatı gibi dergilerde yayımlandı.

ESERLERİ

1. Maraşlı Şairler (antolojisi -  Cumhuriyet öncesi ve sonrası Maraşlı şairlerin hayat hikayeleri ve şiirlerinden  oluşan  eserini 1960 yılında çıkardı.)
2. Bildiri (şiir )
3. Acıların Baladı (şiir)
4. Yaşamlar Durağı (roman)
5. Üç Ezikler (tiyatro)
6. Esmeri Düşler (hikaye)
7. Düşler Ölür (günlükler ve şiirler)

ÖLÜMÜ: 1999 tarihinde vefat etti.

-----------------------------------------------------------------------------------

şiiri 

yalnız değildim doğarken
  

yalnız değildim doğarken
Acıları vardı annemin 
Sonraları sevince dönüşen

yalnız değildim doğarken
Gül bahçeli ahşap konakta 
Babaannem anneannem
Ali dedem nuri dedem
Babam ve annem

yalnız değildim doğarken
Öpülesi ellerinde büyüklerin 
Güzeldi yeryüzü
Çiçeğe duran ağaçlar güzeldi
Renk cünbüşündeki kuşlar
Kıyıdan geçen vapurlar

Yalnız değildim doğarken
Sımsıcak  gülüşleri vardı kızların 
Güzeldi titremesi yüreğimin
Okuma alışkanlıkların
Şiir yazdığım yıllar 
Güzeldi birer birer 

Yalnız değildim doğarken
Büyüdüm yıllar geçti aradan sonra
Aşkı tattım çekik gözlü bir kızda 
Çoğalan acılarda

Yalnız değildim doğarken
Habersiz olsam da yaşamın kavgasından
Benimleydi  bilinmeyen  kaderim

*

Şeref Turhan güçlü bir şairdi. Bu, yalnız benim görüşüm değil, şiirden anlayan çokları beğenirdi onu. Hani şiirini okuduğumuzda başka şirini aradığımız  şairlerdendi Şeref  Turhan.


-----------------------------------------------------------------------------------


Ölüm yorumu

Bir gün benim de sönecek gözlerimdeki fer
Cümle sevdiklerimden ayrılacağım
Her geceki yatağımdaki son defa
Uyanmamak üzere yatacağım

Sonra toplanacaklar başucumda
Anam babam kardeşlerim
Tanıdıklarda gelecek uzaklardan
Anlatılacak komşulara halim

Anam diz dövecek genciliğime
Babam en saklı gözyaşlarını dökecek
Belki de sevdiğim kız da gelecek o güney kentinden
Gözleri avuçlarında kalacak

En mahrem yerimi de yıkayacaklar
Aklara bürüneceğim
Şu bildiğim tahta kutuda
Dört kişinin omuzlarında gideceğim

Kayabaşından geçirecekler
Birkaç esnaf tanıyacak
Zaten ünlü bir kişi değilim
Dünya da bir şeyim kalmayacak

Ulu cami de kılacaklar namazımı
Dualar okuyacaklar ölümsüz
Şeyhadil yolunda giderken
Selviler gözükecek

Derken karanlıklar başlayacak yöremde
Öldüğümü bileceğim
Tanrı memurları gelecek ziyaretime
Onlara ter dökeceğim

KAYNAK: Eğitimci Yazar Oğuz Karakoç'un,

http://video.google.com/videoplay?docid=3415670935457880345#

adresindeki yazısından yararlanılmıştır.                   
                
                                  

-----------------------------------------------------------------------------------







Hiç yorum yok: