http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

25 Eylül 2014 Perşembe

AŞIK ALİ CORUKÇU



KİMDİR: Ozanımız, çocuk yaşlarda oyuncak sazlarla saz çalma taklidi yaparak büyüdü. Bağlama çalmayı öğrendi. Genç kuşaklara bağlama eğitimi vermeye başladı.



------

DOĞUMU: 1966 Yılında Afşin'de doğdu.

YAPTIKLARI
1.   1993 Yılından itibaren kendi şiirlerini yazamaya başladı.
2.    Aşık Ali Corukçu, Halk Ozanları Derneği kurucu üyelerindendir.
3.   Ozan, Afşin' de ikamet etmektedir.

----------

ŞİİRİ
------

KALMAMIŞ

Yıllar sonra döndüm ata yurduna
Bozulmuş bahçemiz gülü kalmamış
Anam babam gitmiş evlat derdine
Bir hasır bir minder çulu kalmamış

Gözü yaşlı yar beni arar olmuş
Sazdaki sırma tele sorar olmuş
Nice ıssızlarda ağlamış kalmış
Sönmüş ela gözler feri kalmamış

Kardaşları sordum hepsi yok olmuş
Bacılar hasretten saçı ak olmuş
Sordum anamı öleli çok olmuş
Ocakta ateşi külü kalmamış

Yetmez mi Can Ali bu kadar keder
Kızımdan ayırdı bu kahpe keder
Şu gurbet beni de bir gün yok eder
Ağlamış kurtulmuş seli kalmamış

Hiç yorum yok: