http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

25 Eylül 2014 Perşembe

ÂŞIK FAKİR ALİ



ASIL ADI: Ali Uçar.
MAHLASI: Şiirlerinde Fakir Ali mahlasını kullandı.

EDEBİ YAŞAMI: 1977'den beri şiir yazmayı düzenli olarak sürdürdü.

GEÇİMİ:  Fakirlikten çok çekti Fakir Ali. Bir kuru ekmek için işçilik yaptı. Yaptı ama çoğu zaman ekmek te bulamadı ozan.
·        Afşin'de saz ustalığı ile geçimini sağlamakta.

PROJESİ:  Hayatını konu alan şiirli roman projesi üzerinde çalışmasını sürdürmektedir.

TÖRE: İnancından, töresinden hiçbir zaman ödün vermedi.
Halk âşıklığını benimsedi.

------

ŞİİRİ
------

GÜZEL KIZ

Bilmeyerek kırdım güzel kız seni
Gözlerim kör olsun gayri bakarsam
Güzel beni affet darılma ne olur
Dillerim çürüsün türkü yakarsam

Cemalin görünce âşık olmuştum
Şu garip gönlümü sana vermiştim
Sana nice nice şiir yazmıştım
Ellerim kırılsın şiir yazarsam

Fakir Ali’m bir gün talip olmadım
Çok ağladım bir gün bile gülmedim
Merhaba deyip de gönül almadım
Allah canım alsın seni sararsam


--------------------

Hiç yorum yok: