http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

13 Ekim 2014 Pazartesi

HAŞİM KALENDER



DOĞUMU: 1963 Yılında Maraşın Afşin ilçesine bağlı
Şair Haşim Kalender İle Şiir Konulu SöyleşiDağlıca kasabasında dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ: İlk ve ortaokulu Tanır kasabasında, lise öğrenimini de Afşin’de tamamladı.

GÖREVİ: Bir kamu sektöründe elektrik teknisyeni olarak çalıştı.



MEDENİ DURUMU: Evlidir üç oğlu iki kızı vardır.

ESERLERİ
1.   Kalenderce Bakış
2.   Ayrandede Şırıltıları

-------
ŞİİRİ
------
BACIM

Bu dünya bir handır konup göçtüğün
Kapalı kapısı açmadım bacım
Ecelse şerbettir er geç içtiğin
Bardağımda durur içmedim bacım

Hem hal olamadım azan nefiste
Kötülük nefiste güzellik histe
Parmaklık arkası gönlüm hapiste
Kuş olup deryaya uçmadım bacım.

Dalan gözlerimden akınca yaşlar
Dökülen damlalar kelama başlar
meyveli ağacı her gelen taşlar
Kendi kaderimi seçmedim bacım.

Az çekmedim şu feleğin elinden
Ürperir benliğim günah çölünden
Gel bekler yüreğim rahmet gülünden
Rahman’a sığındım geçmedim bacım

Uymadı ayağım bu dönen çarka
Dünya üzerimden yamalı hırka
Bakılır mizanda takvadan farka
Hazır ya kefenim biçmedim bacım

Bir garip kalender olsaydım keşke
Nefsim başka diyor gönül bir başka
Gülmekten çok ağlar düşen bu aşka
Boynum kıldan ince kaçmadım bacım

Haşim Kalender
------

KARAKOÇ’UN ARDINDAN

Bir çınar devrildi yasta yeryüzü
Alev titrek kaldı şiir ağladı
Mihriban susarken yutkundu sözü
O ummana daldı şiir ağladı

İki bin on iki haziran yedi
Kara haberini ajanslar dedi
Şair Abdurrahim Karakoç adı
Ekranlara geldi şiir ağladı

Hükmü ilahiye uydu yürüdü
Gökyüzünü kara bulut bürüdü
Yücedağ başında beyaz kar idi
Mevla çekip aldı şiir ağladı

Yerin dolmaz koca yürekli adam
Gelenler gidecek kalsın hoş sedam
Bir duvardı kepti yıkıldı odam
Ümitlerim soldu şiir ağladı

Ağıtlar yükseldi koçun hasına
Ağlayarak girdim gün ortasına
Gözlerim yaş ile gönül yasına
Boşaldıkça doldu şiir ağladı

Vuslat beklentisi sona ererken
Mihmandardı şairlerle yürürken
Her canlı ölümü tadacak’ derken
Kalem mahzun oldu şiir ağladı

Binlerin duası kalpler âlemi
Elbet yas tutacak altın kalemi
Tarifsiz koyduğu acı elemi
Yürekleri deldi şiir ağladı

Sevdadır gönlünden gönlüme akan
Ölüm hakka varış ameldir yakan
İlçen Ekinözü kütükte çıkan
Azrail’di buldu şiir ağladı

Kalenderim ‘aşk kâğıda sığmadı
Dik duruşlu zulme boyun eğmedi
Onsuz battı güneş daha doğmadı
Kara toprak güldü şiir ağladı

Maraş / 07. 06. 2012
Haşim Kalender

------

Üstad Abdurrahim Karakoçun ölümünü öğrendiğimde yazdığım şiir. Allah rahmet eylesin. (Haşim Kalender)



Hiç yorum yok: