http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

21 Ekim 2014 Salı

HOZALOĞLU - YUSUF HAFIZ ATAÇ


KİMDİR: Hak aşığıdır. İşçi emeklisi olarak hayatını sürdürmektedir.
DOĞUMU: 05.01.1935 yılında Maraş İlinin Afşin ilçesinde doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlkokulu 4. Sınıfa kadar okudu. Mesleğe yöneldi.


ÖLÜMÜ: 2009.
-------------------
ŞİİRİ
-------------------
AĞLADIM

Ağlamayı unutmuşum bir zaman
Yarın gözün yaş görünce ağladım
Neden zalim yıllar vermez ki aman
Tez ağarmış baş görünce ağladım

Suda susuz kalan var diyor ozan
Suçlu sayılıyor doğruyu yazan
Bende yaz geçmeden başladı hazan
Ağustosta kış görünce ağladım

Neresine iyi diyem halimin
Kurbanıyım vicdansızın zalimin
Kendinden habersiz sözde âlimin
İçin dışın boş görünce ağladım

Hakaret ediyor üzüme erik
Tarifin yapamam neye benzerik
Yuvası dağılmış kanadı kırık
Yerde yatan kuş görünce ağladım

Âdem olan gider âdemden yana
Korur yavrusunu fedakâr ana
Eğer rasgelirsen yardım et ona
Ayrı kalmış eş görünce ağlarım

Âlim olan yetiştirsin hamları
Yarım ile içmeyelim tamları
İnsanlık düşmanı şu yalanları
Hacı, hoca hoş görünce ağlarım

Kimden azar duymuş, niçin üzülmüş
Yaşlanmış dizinin bağı çözülmüş
Sade beşiğinde yatarken gülmüş
Kalbi çarpmaz, döş görünce ağlarım

Hozalıoğlu buna davacı oldu
Üzümü bilmeyen tüm bağcı oldu
Fakir sofrasının baş tacı oldu
Yavan pişmiş aş görünce ağlarım


Hiç yorum yok: