http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

MEHMET NAFİZ KARAKOÇ


Ozan.

DOĞUMU: 1941 Maraş/Elbistan doğumludur.

‘Ben ve Babam’ okuyucularıyla buluştuÖĞRENİMİ:  İlkokulu  doğduğu Cela (şimdiki Ekinözü ilçesi) ‘da okudu. İlerleyen yıllarda ortaokulu ve liseyi dışardan bitirdi.

HİZMETİ: Bir devlet kurumunun açtığı sınavı kazanarak  girdiği görevinden 35 sene  hizmet ettikten sonra  2000 tarihinde emekli oldu.

OZAN BABA VE
OZAN KARDEŞLER
Mehmet Nafiz Karakoç, halk arasında Ümmet Hoca olarak bilinen Ümmet Karakoç’tur.

OZAN KARDEŞLER

5.   OSMAN  NACİ
        KARAKOÇ.


DEDE VE NİNE DE OZAN: Dedesi ve ninesi de ozandır.  Karakoç’ larda, şiir ve ozanlık  nesiller boyu devam ede gelmektedir.

İKAMETİ: Ozanımız, Maraş’ta yaşamaktadır.

İLHAM ALDI: Babası, Ümmet Karakoç ve üstat  bildiği abisi Abdurrahim Karakoç’tan  ilham alarak ilerledi.

EDEBİ HAYATI
Çeşitli gazete ve dergilerde köşe yazarlığı yaptı, şiirlerini yayınladı.


MEDENİ HALİ:  Evli, 2 kız ve 3 erkek çocuk babası, 7 torun sahibidir.

ESERİ: “ Ozanımızın  Dağlar Yol Vermez Ki Dosta Gideyim.” isimli şiir kitabı bulunmaktadır.

-------------------------------

şiiri


YARAB

Ellerim boş sana, yüzüm karadır
Huzuruna nasıl varayım Yarab
Günahlarım çoktur gönlüm yaradır
Sana nasıl hesap veriyim Yarab

Yalana sapmışım gerçek dururken
Şaşırmışım doğru yolda yürürken
Her şeyi yaratan bir sen var iken
Ben kimlerden medet arayım Yarab

Tükeniyor ömrüm geçiyor zaman
Bir yolculuk başlıyor ki çok yaman
Yalvarırım sana işte elaman
Ben de cennetine gireyim Yarab

Dermanı bulunmaz düştüm bir derde
Arar oldum hayalini her yerde
Yarın hesap günü rûzi mahşerde
Nasip et cemalin göreyim Yarab

Görmedim dünyanın bir baharını
Orda mahçup etme sen kullarını
Habibin aşkına günahlarımı
Affet muradıma ereyim Yarab
                    Mehmet Nafiz Karakoç

------



SON YOLCULUK

İnsanoğlu ömür boyu hep hayal
Kura kura menziline ulaşır
Bazen koşar gider bazen oturur
Dura dura menziline ulaşır

Bakar geçer uçup giden kuşlara
Çok tutuldu aman vermez kışlara
Bir sel gibi başın taştan taşlara
Vura vura menziline ulaşır

Bir gün bayram eder bir gün ah u  zar
Gönlü hiçbir şeyde kılmadı karar
Her dakika hayatından bir miktar
Vere vere menziline ulaşır

Ne servete doydu ne de makama
Yapışır Azrail bir gün yakana
Her gün bir mekândan başka mekâna
Vara vara menziline ulaşır

Harap etti nice mamur hanları
Çok ağlattı çok incitti canları
Şu dünyada acı tatlı anları
Göre göre menziline ulaşır

Hayal kurar her akşamdan sabaha
Bitmedi düşleri bitmedi daha
Gece gündüz bin bir türlü günaha
Gire gire menziline ulaşır.

Bu gaflet bu uyku bir gün bitecek
Kara toprak hepimizi yutacak
Nerden niçin geldi nere gidecek
Sora sora menziline ulaşır

Fırsat varken uzak etti yakını
Ne verdi ne aldı  kuldan hakkını
Bazen bedenin bazen aklını
Yora yora menziline ulaşır

Benzer viran olmuş bozulmuş bağa
Döner daldan düşen kuru yaprağa
Ana kucağından kara toprağa
Sıra sıra menziline ulaşır

16.12.2003 - Maraş
Mehmet Nafiz Karakoç

(Dağlar Yol Vermez ki Dosta Gideyim Kitabından)

------
DOSTU GÖREMEDİM

Seher  vakti  dost  bağına
Girdim dostu  göremedim
Cümle  alem  yerindeydi
Gördüm, dostu  göremedim

Çok  düşündüm eni  konu
Her  evvelin  var bir sonu
Gelip  geçenlerden   onu
Sordum dostu  göremedim

Aldanma  dünya  malına
Acırsın kendi  haline
Bu  fani  canı yoluna
Serdim dostu bulamadım

Aşkı yerleşti  özüme
Görünmez  dünya  gözüme
Bastığın  yeri  yüzüme
Sürdüm  dostu  bulamadım

Selam verdim ses  vermedi
Gül  cemalin  göstermedi
Gönlüm murada   ermedi
Vardım dostu  göremedim

Günahım  saymakla  bitmez 
Tövbe  etsem,  gücüm  yetmez
Korkarım  elimden  tutmaz
Verdim,  dostu  göremedim

Ne  makam ne  servet  ne  mal
Yeşerdi  umutlar  dal  dal 
Gece   gündüz  hergün  hayal
Kurdum,  dostu  göremedim.

Bekliyorum  bir  umutla
Hıra  dağında  Uhut’ta
Beytullahta  Arafat’ta
Durdum  dostu  göremedim

Umudum  bitmedi   daha
Yöneldim  yüce  Allah’a
Başımı  ulu  dergaha
Vurdum  dostu  göremedim
    MEHMET   NAFİZ  KARAKOÇ


-------

BETERİM

Güzelim ben sana gönül vereli
Emin ol ki ben senden de beterim
Bu aşk ile seni sevdim seveli
Leyla’m diyen Mecnundan da beterim

Kurtulur mu bilmem bu derde düşen
Bir zalim yar için bin dağlar aşan
Aşkı ile alevlenip tutuşan
Aslım diyen Kerem’den de beterim

Gönül nasıl sevmez sen gibi yari
Gözlerin bir abu hayat pınarı
Yar yar diye Ferhat deldi dağları
İnan bana ben ondanda beterim

eylül 1969
mehmet nafiz KARAKOÇ

---------

ÇARESİZLİK

Karlı karlı dağlar vardır önünde
Aşılmaz engeller gelemezsin ki
Bir değil beş değil bin oldu derdim
Kader gülmeyince gülemezsin ki

Felek kırk yerinden kırdı kolumu
Şaşırdım göremem doğru yolumu
Lokman hekim olsan sorsan halimi
Derdime çare bulamazsın ki

Vazgeç bu sevdadan düşme peşine
Belki Yaratanın gitmez hoşuna
Bana hiç teselli verme boşuna
Yarama bir merhem olamazsın ki

Zalim bir dert beni yerde bitirir
Dostlar sana haberimi getirir
KADİR MEVLAM bir gün alır götürür
Arasan da beni bulamazsın ki

MAYIS 1973 G.ANTEP
Mehmet Nafiz Karakoç

------

VEDA


Severdim bir zaman çılgınlar gibi
Usandım nazından vazgeçtim artık
Dolaştım peşinden çılgınlar gibi
Gidemem izinden vazgeçtim artık

Sensiz ben ölürüm diye bir zaman
Yeminler ederdin bana her zaman
Hem severdin hem de söylerdin yalan
Dönünce sözünden vazgeçtim artık

İsmini andıkça murat  aldığım
Daha görür görmez ilham aldığım
Gece gündüz hayalin yandığım
O ela gözünden vazgeçtim artık

TEMMUZ /  1969 Osmaniye

---------

SILADA BİR GÜN

Dün doğduğum köye vardı yollarım
Salavan dağını beyaz kar gördüm
Dizildi karşıma geçen yıllarım
Dünyayı kendime sanki dar gördüm

Hayal meyal geçtim sokaklarından
Eğildim su içtim kaynaklarından
Ağaçlar soyunmuş yapraklarından
Bilirim burada kaç bahar gördüm

Keder gelir göz yaşımı sel eder
Özledim yavrum der babam gel eder
Körpe kızım mezarından el eder
Uzaktan çağıran kaç mezar gördüm

1988 Ekinözü  K. Maraş


Mehmet Nafiz KARAKOÇ

-----------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: