http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

25 Eylül 2014 Perşembe

ÂŞIK ERFANİ



ADI: Gerçek ismi,  Serkan Açıkgöz.

DOĞUMU: 1976 Yılının mart ayında Afşin’de dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ: İlk ve orta öğrenimini Afşin’de tamamladı. Hocası Yahya Kırlangıç'tan aldığı bağlama ve nota eğitimini kendi çabalarıyla geliştirerek bir çırağa yeter derecede bağlama çalar hale geldi.

EDEBİ YAŞAMI: Çocuk yaşında babasının hediye ettiği küçük bağlama sayesinde türkülerle olan muhabbeti başladı.

·        Bu yıllarda şiirler yazmaya başladı. 1998 Yılında İstanbul da özel bir radyoda görev yaptığı dönemde; 'Ağla sazım ben usandım' isimli ilk türküsünü yazdı ve besteledi.

EKMEK PARASI: Ozanı, ekmek davası: Isparta, Antalya, İstanbul ve Mersin'den sonra Ankara'ya sürükledi.


------

ŞİİRİ
------

Afşin Yelleri

Ilgıt ılgıt esen Afşin yelleri
İşte geldim gider oldum yurdundan
İncitme ben yokken gonca gülleri
İşte geldim gider oldum yurdundan

Geçer gider zaman biran beklemez
Yürümeyi bilen kul emeklemez
Mevlam hiçbirine fazla yüklemez
İşte geldim gider oldum yurdundan

Eser durursun Atlas'tan aşıp ta
Düşünmezsin kimler kalmış düşüp te
Gurbet elde mezarımı eşip te
İşte geldim gider oldum yurdundan

Boşa bunca telaş boşa can hıraş
Tütersin burnumda ey şanlı Maraş
Erfani'n toz duman sen hemen uğraş
İşte geldim gider oldum yurdundan

   Aşık Erfani

------
Çok Görür Müsün

Şu Karlı dağları aşsam da gelsem
Dost gibi bakmayı çok görür müsün
Eski günler gibi yüzüne gülsem
Elimi tutmayı çok görür müsün

Siyah zülfünde yel olsam savrulsam
Ak göğsün üstüne yatsam kıvrılsam
Dizim tutmasa karşında devrilsem
Merhamet etmeyi çok görür müsün

Sildin gözümdeki türlü nakışı
Çok gördün masumca gülen bakışı
Erfani 'ye mezar olan yokuşu
Aşıp bir duayı çok görür müsün

Çok görür müsün yar yar çok görür müsün
Merhamet etmeyi çok görür müsün
Çok görür müsün yar yar çok görür müsün
Kabrime duayı çok görür müsün

      Aşık Erfani

----------
Komşu Kızı
Çok güzelsin işven cilven özünde
Çok tatlısın anan baban gözünde
Bir de dursan verdigin şu sözünde
Az değil pek yamansın komşu kızı

Mağrurlanma güzelliğim var diye
Oynamazsın benim yerim dar diye
Evlenmezsin koca kahrı zor diye
Az değil pek yamansın komşu kızı

Bazı bazı eser boran olursun
Varır düşmanıma yaren olursun
Hasta düssem gelirçaremolursun
Az değil pek yamansın komşu kızı

Tatlı dilin gizler tüm günahını
Beni dinle alma mazlum ahını
Geç kalırsın nedem ben eyvahını
Az değil pek yamansın komşu kızı

Ahbabımdan soğuttun bir kış gibi
Geldin geçtin ömrümden bir duş gibi
Yaktın su sinemi kor ateş gibi
Az değil pek yamansın komşu kızı

Aksam olur karanlığa kalırsın
Gül misali gün gelir de solarsın
Bir gün oturur maziye dalarsin
Az değil pek yamansın komşu kızı

Erfaniyem darilma sozlerime
Azrail gibi bakma gozlerime
Dertli dertli vurdurma sazlarima
Az degil pek yamansn komsu kizi




Hiç yorum yok: