http://sairlermaras2.blogspot.com.tr/

16 Temmuz 2014 Çarşamba

MUSTAFA HAMİŞ


MESLEĞİ: Ozan

DOĞUMU: K.Maraş'ın Afşin ilçesinde 1958 yılında dünyaya geldi.

 Mustafa Hamiş
ÖĞRENİMİ
İLK-ORTAOKUL VE LİSE: İlk, orta ve lise eğitimini Afşin' de tamamladı.

GÖREVİ
a. 1979 Yılında Afşin Belediyesinde,
b. 1983 Yılında Türkiye Elektrik Kurumunda memur olarak görev aldı. Daha sonra iş yerinin üçe ayrılması nedeniyle TEDAŞ'a devroldu.  1983 -  2011 Yılları arası TEDAŞ’ da çalıştı  ve bu Kurumdan,

EMEKLİ:  Haziran 2011’de  emekli oldu.

EDEBİ YAŞAMI: Emekli olduktan sonra kendini  şiir yazmaya  ve resim yapmaya adadı.

ŞİMDİ: Yeni  kitabını  çıkarmak için  çalışmalarına  devam ediyor. Fırsat bulduğu zaman da resim sergisini açmak  istiyor.

İLHAM ALDIĞI
AFŞİNLİ ŞAİRLER

ESERİ: Şiirlerini AFŞİN'İM   adlı  kitabında topladı.

----------------------------------------------------------------

Şiirleri

------

1.

çare olu mu 

Yaz geldi de çiçeklerin açtı mı
Yollarına gül nergisler saçtı mı
Sevda tepesinde sümbül açtı mı
Vallahi derdime çare olur mu

Payamca'da bağların yeşerdi mi
Sepet elinde üzüm keserdi mi
Atlastan gelen poyraz eserdi mi
Vallahi derdime çare olur mu

Afşin eline turnalar geldi mi
Ötüşleri yürekleri deldi mi
Getirdiği emaneti verdi mi
Vallahi derdime çare olur mu

Memlekette eşin dostun sevdi mi
Mustafa'm gelip seni bildi mi
En sonunda muradına erdi mi
Vallahi derdime çare olur mu

Mustafa HAMİŞ
08.01.2014

------

2.

yavrulara gideyim

Yurdumda yuvamda kara bağlanır
Kimseler kalmamış bakıp ağlanır
Kaynayan kazana odun sağlanır
Bırak beni yavrulara gideyim

Haber saldım oralara gitmedi
Kapıya diktiğim ağaç bitmedi
Üzülmesin diye haber etmedi
Bırak beni yavrulara gideyim

İki gözümden de yaşlar çağladı
Feryatlarım yürekleri dağladı
Tabutu kefeni eller sağladı
Bırak beni yavrulara gideyim

Mustafa söyler ateşler yakılır
Deştikleri mezarlara bakılır
Geldiğinde ev başına yıkılır
Bırak beni yavrulara gideyim

Mustafa HAMİŞ
03.01.2014

-------

3.

güzel bebeğim

Tahta beşiklerde büyüttüm seni,
Gece kan uykudan kaldırdın beni,
Sabahlara kadar salladım seni,
Ninniler söyledim güzel bebeğim.

Altına topraktan önlükler serdim,
Sütünü geceleri kalkıp verdim,
Salıngaçlar yapıp ipleri gerdim,
Ninniler söyledim güzel bebeğim.

Evdeki çarşafları bezler yaptım,
Beşiğine göğ boncukları taktım,
Korkma diye başında lamba yaktım,
Ninniler söyledim güzel bebeğim.

Kundağına yeşil kuşak eylerim,
Gece gündüz sana ninni söylerim,
Mustafa yaşadı gördü beylerim,
Ninniler söyledim güzel bebeğim.

Mustafa HAMİŞ
02.01.2014

-------

4.

dağlar yıkıldı

Koyun kuzu yaylalara döküldü,
Sümbülün nevruzun dağda söküldü,
Kuruyan ağacın boynu büküldü,
Feryatlar ederim dağlar yıkıldı.

Obalara kara çadır kuruldu,
Orta direğine zincir vuruldu,
Yurtlara gitmekle ömrüm yoruldu,
Feryatlar ederim dağlar yıkıldı.

Alıcı kuşlar havada süzülür,
Yavrularım çadırlarda büzülür,
Elim ayağım dikenden yüzülür,
Feryatlar ederim dağlar yıkıldı.

Mustafa'm eşe dosta sarıldı,
Gittiği yol birden bire yarıldı,
Ortalığa ağıt figan yayıldı,
Feryatlar ederim dağlar yıkıldı.

Mustafa HAMİŞ
01.01.2014

-------

5.

senelere ağladım

Giden yıllarıma bakıp ağladım,
İki bin on dörde umut bağladım,
Geçen aylarda hep boşa çağladım,
Gelen yeni senelerde ağladım.

Baktım saçlarımda siyah kalır mı
Bu günlerde umudumu alır mı
Giden ömür sevdiğime varır mı
Gelen yeni senelerde ağladım

Bu dünyada evim barkım oldu mu
İçimdeki fırtınalar koydu mu
Pırıl pırıl olan yüzler soldu mu
Gelen yeni senelerde ağladım

Mustafa'nın ömrü geçti boşuna,
Kadir Mevla'nın gider mi hoşuna,
Bakmadı kimseler akan yaşına,
Gelen yeni senelerde ağladım.

Mustafa HAMİŞ

31.12.2013

------

6.

var mı

Haber çıkmadı bu pazar
Beklerim yıl kadar uzar
Zarfın üstünde o yazar
Bacımdan haberin var mı

Tel çektim ayın üçünde,
El alem onun peşinde,
Karıştır bir bak içine,
Anamdan haberin var mı

İçimden çıkmaz korkular,
Günlerim yeniden başlar,
Okunur mektup ay uzar,
Babamdan haberin var mı

Ağlarım haber çıkmadı
Gurbette akşam olmadı
Mustafa haber almadı
Yarimden haberin var mı

  
                                Mustafa Hamiş









----------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok: